9/11/2019

عمویی، رئیس سازمان مدیریت آرامستان های شهرداری قزوین:

موزه سنگ قبر در آرامستان بهشت فاطمه قزوین احداث می‌شود

رئیس سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری قزوین از ساخت مکان مناسبی به عنوان موزه سنگ قبور قدیمی در آرامستان بهشت فاطمه قزوین خبرداد.

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت آرامستان های شهرداری قزوین؛ حسین عمویی گفت: با توجه به ضرورت آشنایی با تاریخ گذشتگان به ویژه آرامستان‌های مکانی در ضلع شرقی آرامستان بهشت فاطمه برای احداث موزه سنگ اختصتص یافت.

وی با بیان اینکه عملکرد اصلی شهرداری خدمات رسانی در جهت تامین رفاه و آسایش شهروندان است؛ افزود: این پروژه در زمینی به مساحت 120 مترمربع  و با 50 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست و تا کنون سقف موزه ایجاد و سفید کاری انجام شده است.

رئیس سازمان مدیریت آرامستان های شهرداری قزوین گفت: سنگ قبرهای قدیمی که در قزوین پس از گذشت سال‌ها بر جای مانده است، با خطوط کوفی، بنایی، ثلث، نسخ و نستعلیق کنده‌کاری شده‌اند و بر روی برخی از آن‌ها تصاویری از قیچی، شانه، آینه و ابزار شغل‌های در گور خفتگان حک شده است.

وی با اعلام اینکه آرامستان بهشت فاطمه قزوین به عنوان وسیع‌ترین و تنها گورستان شهر تاریخی قزوین، می تواند محلی برای استفاده گردشگران ویژه باشد، بیان کرد: هدف از احداث موزه سنگ قبور؛ به نمایش گذاشتن سنگ قبرهای قدیمی که از زیر خاک بیرون آورده شده است؛ می باشد.

 

پایان پیام

related images