پنجشنبه ۱۳۹۳/۱۲/۲۸

با حضور استاندار قزوين و نمايندگان مجلس؛

خادمان آرامستان‌هاي شهرداري قزوين تجليل شدند

خادمان آرامستان‌هاي شهر قزوين به مناسبت آخرين پنجشنبه سال و روز ملي آرامستان‌ها در سالن معراج سازمان آرامستان‌هاي شهرداري قزوين تجليل شدند.

 

غلامرضا ابراهيمي، مديرعامل سازمان آرامستان‌هاي شهرداري قزوين گفت: در راستاي جبران کسالت روحي ناشي از کار سخت در آرامستان‌ها، کارکنان اين سازمان سالانه به مسافرت هاي زيارتي و سياحتي اعزام مي‌شوند.
وي با بيان اينکه پيش از اين برخي نيروهاي آرامستان‌ها با قرارداد حجمي فعاليت مي‌کردند که اينک با هماهنگي‌هاي انجام شده اين مشکل حل ‌شد، افزود: برخي دشواري‌هاي کار خادمان آرامستان‌ها وجود دارد که نيازمند حمايت بيشتر مسئولان براي حل مشکلات اين قشر هستيم.
حسيني، نماينده قزوين در مجلس:
خادمان آرامستان‌هاي قزوين مورد توجه بيشتري قرار گيرند
حجت‌الاسلام سيدمرتضي حسيني نماينده مردم قزوين، البرز و آبيک در مجلس شوراي اسلامي گفت: با توجه به سختي‌هاي روحي و جسمي کار خادمان آرامستان‌هاي قزوين لازم است مسئولان به اين قشر توجه بيشتري داشته باشند.
حجت‌الاسلام سيدمرتضي حسيني در مراسم تجليل از خادمان آرامستان‌ها که به مناسبت روز آرامستان‌ها در سالن معراج سازمان آرامستان‌هاي شهرداري قزوين در چوبيندر برگزار شد، اظهار کرد: آرامستان ارزش و اهميت زيادي دارد و کسي که در اين اماکن خدمت مي‌کند، مورد احترام است.
وي افزود: بسياري از اولياي الهي بخشي از اوقات خود را در قبرستان‌ها مي‌گذراندند و کسي که در اين مکان اوقات خود را سپري مي‌کند به درجات بالايي مي‌رسد.
نماينده مردم قزوين، البرز و آبيک در مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: در روايات سفارش شده است که در شادي و ناراحتي به قبرستان برويد زيرا فرد در اوقات شادي طغيانگر مي‌شود.
حسيني عنوان کرد: در اين اوقات بايد انسان به قبرستان برود تا بداند همنوعان وي و حتي افرادي به مراتب ثروتمندتر و قدرتمندتر نيز در چنين جايگاهي آرام گرفته‌اند.
نماينده مردم قزوين، البرز و آبيک در مجلس شوراي اسلامي اضافه کرد: آرامستان جايگاه خوبي براي خودسازي انسان است و با حضور در اين مکان مي‌توان ديد که افراد با خاندان، مقام و شوکتي که داشتند، سرانجام راه به آرامستان دارند و در اين مکان دفن مي‌شوند.
وي بيان کرد: کارمندان و کارکنان آرامستان‌ها به طور معمول قشر محروم هستند و کار سختي دارند که اين سختي هم جسمي و هم روحي است.
نماينده مردم قزوين، البرز و آبيک در مجلس شوراي اسلامي تصريح کرد: آنان در محيط کار خود شاهد ناراحتي‌هاي بسياري هستند که با ديدن اشک، ناله و گريه به تدريج دچار کسالت روح مي‌شوند.
حسيني اضافه کرد: خادمان آرامستان‌ها تعطيلي ندارند و با وجود سختي‌ها به کار خود و خدمت به خلق خدا ادامه مي‌دهند.
نماينده مردم قزوين، البرز و آبيک در مجلس شوراي اسلامي بيان کرد: لازم است مسئولان به اين قشر توجه بيشتري داشته باشند تا آنان بتوانند با دل خوش و آسودگي خيال خدمتگزار مردم باشند.
نصرتي، شهردار قزوين مطرح کرد؛
ظرفيت آرامستان‌هاي قزوين براي انتقال مفاهيم شهروندي
شهردار قزوين گفت: بايد از ظرفيت آرامستان‌هاي قزوين براي انتقال مفاهيم شهروندي به مردم استفاده کرد.
مسعود نصرتي در مراسم تجليل از خادمان آرامستان‌ها که به مناسبت روز آرامستان‌ها در سالن معراج سازمان آرامستان‌هاي شهرداري قزوين برگزار شد، اظهار کرد: کار سازمان آرامستان‌ها بسيار ارزشمند است و اين موضوع بارها در جلسات شهرداري مطرح شده است و اين اهميت از آن روست که مراجعه‌کنندگان به سازمان آرامستان‌ها در شرايط خاصي قرار دارند و نمي‌توانند هيچ گونه معطلي را تحمل کنند.
شهردار قزوين ادامه داد: پنجشنبه و جمعه هر هفته جمعيت حدود 30 هزار نفري در آرامستان هاي قزوين حضور مي‌يابند که فضا و زيرساخت‌هاي لازم براي خدمت‌رساني به چنين جمعيتي در دو روز هفته فراهم است و بايد از اين فرصت مناسب استفاده شود.
اين مسئول عنوان کرد: شرايط روحي شهروندان در زمان حضور در آرامستان‌ها آماده پذيرش مطالب شهروندي است و اين وظيفه بر عهده روابط عمومي قرار دارد.
وي خاطرنشان کرد: براي برگزاري هر همايش شش ماه برنامه‌ريزي مي‌شود و از 500 نفر دعوت به عمل مي‌آيد تا مطالب مورد نظر به سمع و نظر آنان برسد اما حضور جمعيت چند 10 هزار نفري آن هم به صورت هفتگي و حتي طي دو روز هفته فرصت مناسبي براي انتقال مفاهيم به آنان محسوب مي‌شود.
شهردار قزوين بيان کرد: بايد از اين ظرفيت بزرگ که در دين مبين اسلام و آموزه‌هاي شرعي نيز مورد تأکيد و توجه قرار گرفته است بهترين استفاده صورت گيرد.
نصرتي بيان کرد: هر موضوعي که براي آن روزي نامگذاري مي‌شود محاسني دارد و يکي از محاسن آن اين است که در ديد و بازديدهاي مربوط به آن روز از سال مي‌توان حرف‌هاي طرف مقابل را شنيد و براي رفع مشکلات برنامه‌ريزي کرد.
اين مسئول يادآور شد: سال جاري نيز براي نخستين بار روز آرامستان‌ها تعيين و در اين راستا برنامه‌ريزي شده است تا بخشي از مشکلات خادمان آرامستان‌ها رفع شود.
روزبه، استاندار قزوين:
شهرداري قزوين بايد خط شکن تصميمات جديد در کشور باشد
استاندار قزوين با تأکيد بر لزوم احداث آرامستان‌ها در داخل شهر گفت: اميد است شهرداري قزوين در اين زمينه نيز خط شکن باشد.
 مرتضي روزبه افزود: تجربه کلانشهرها نشان مي‌دهد يک گورستان براي يک شهر کفايت نمي‌کند و ساخت آرامستان در يک نقطه به دور از شهر که شهرسازي جديد آن را مدنظر دارد، از هيچ منطقي برخوردار نيست.
استاندار قزوين ادامه داد: مرگ مخلوق خداست و در دين ما اين موضوع در تمام بخش‌هاي زندگي نظير کار، داد و ستد، زندگي شخصي و ازدواج مطرح مي‌شود.
روزبه اضافه کرد: به واسطه احداث آرامستان‌ها در خارج از شهر هر فرد براي زيارت قبر بستگان يا آشنايان خود بايد يک روز کامل را اختصاص دهد و اين موضوع علاوه بر وقت، صرف هزينه، انرژي و ايجاد ترافيک و مسائل ناشي از آن را نيز به دنبال دارد.
اين مسئول بيان کرد: خلاف آنچه عده‌اي مطرح مي‌کنند، وجود آرامستان‌ها در شهر مشکلي ندارد؛ همچنانکه در دوران گذشته و در روستاها، شهرها و اماکن متبرکه نيز قبور در داخل محل زندگي مردم بوده است.
وي عنوان کرد: خداوند خواسته است که مرگ و آرامستان در متن زندگي ما باشد که در اين صورت علاوه بر تسهيل زيارت قبور و قرائت فاتحه، آثار تربيتي بر فرزندان نيز مطرح مي‌شود و مي‌تواند مايه عبرت افراد باشد.
استاندار قزوين با اشاره به قيمت بالاي قبور در برخي اماکن متبرکه استان‌ها تصريح کرد: در صورت ساماندهي و توسعه امامزاده‌هاي قزوين مي‌توان ضمن تدفين اموات در آن، براي شهر نيز درآمدزايي داشت.
روزبه اضافه کرد: وجود آرامستان‌ها در داخل شهر بر اساس آموزه‌هاي ديني ما بوده است و شهرسازي جديد نيز ملاک نيست.
اين مسئول يادآور شد: اگر در همان امامزاده‌هايي که مرکز توسعه بافت تاريخي قرار مي‌گيرند اين کار نيز انجام شود ثمرات مثبتي براي شهر به همراه دارد که اميد است شهرداري قزوين در اين زمينه نيز پيشگام باشد.
شايان ذکر است؛ داوود محمدي ديگر نماينده مردم قزوين، البرز و آبيک در مجلس شوراي اسلامي، منوچهر حبيبي معاون استاندار قزوين و جمعي از مديران ارشد شهرداري قزوين نيز حضور داشتند.
پايان پيام

 

تصاویر مرتبط