پنجشنبه ۱۳۹۴/۰۴/۱۸

عظيمي صدر، مسوول روابط عمومي سازمان آرامستان‌هاي قزوين خبر داد؛

بيماري قلبي عامل اصلي فوت در شهر قزوين

عظيمي صدر، مسوول روابط عمومي سازمان آرامستان هاي شهرداري قزوين گفت:بيماري قلبي، سکته مغزي و انواع سرطان به ترتيب بيشترين آمار مرگ و مير در شهر قزوين را به خود اختصاص داده‌اند.

مسول روابط عمومي سازمان آرامستان هاي شهرداري قزوين : بيشترين علت فوت در سال جاري بيماري قلبي، سکته مغزي و انواع سرطان در شهر قزوين بوده است.

عظيمي صدر افزود: کل فوت شدگان شهر قزوين در سه ماهه اول سال جاري 799 نفر بودند که از اين تعداد 464 نفر مرد، 333 نفر زن و 2 نفر نوزاد بوده‌اند، که کمترين اين افراد از نظر سني 5 تا 9 سال و بيشترين فوت شدگان ازنظر سني افراد65 سال به بالا مي باشند .


عظيمي بيان کرد: از کل فوت شدگان 374نفر در آرامستان‌هاي شهر و بهشت فاطمه (س) دفن شدند و 425 نفر هم انتقالي به حومه شهر قزوين و ساير شهرستان‌ها مي‌باشند .

عظيمي صدر با بيان اينكه  آمار مرگ و مير با انواع سرطان و تصادفات به نسبت مدت مشابه سال گذشته با افزايش نسبي مواجه بوده است، افزود: کمترين علت فوت در سال جاري مربوط به بيماري هاي پوستي، ايدز ، تشنج و مسمويت دارويي بوده است.

عظيمي صدر خاطر نشان كرد: آمارها نشان مي دهند که بيشترين آمار مرگ ومير را در شهر قزوين سکته قلبي تشکيل مي‌دهد که از اين تعداد حدودا 65 درصد مردان و 35 درصد زنان تشکيل مي دهند و ميانگين سني فوت شدگان افرادي که به علت سکته قلبي فوت شده اند 76 سال است .

عظيمي صدر در پايان افزود: آمار بيانگر اين مي باشد که افزايش ميزان مرگ و مير مردان نسبت به زنان، در چند سال گذشته بيشتر مي باشد.


لازم به ذکر است؛ بيشترين ميانگين سني در فوتي‌ها با 85 سال سن در بيماري هاي عفوني و کمترين ميانگين سني 15 سال سن در پارگي قلب است.

پايان پيام
 

تصاویر مرتبط