سه‌شنبه ۱۳۹۴/۰۹/۰۳

به گزارش روابط عمومي سازمان آرامستان هاي قزوين صورت گرفت؛

برگزاري کارگاه کاهش استرس و سلامت روان در محيط کار آرامستان ها

کاهش استرس و سلامت روان در محيط کار از موضوعاتي است که امروزه در تمامي حوزه هاي تصميم گيري و دستگاه هاي اجرايي مورد توجه است و راهکارهاي تحقق آن در اولويت سياست گذاري هر نهادي مي باشد.

 به گزارش روابط عمومي سازمان آرامستان هاي شهرداري قزوين، مجموعه کارکنان آرامستان ها بنا به شرايط کاري خاص در مواجهه هميشگي با موضوعات مرگ و مير هستند، فلذا بديهي است که در معرض خطرات و مشکلات رواني و استرس قرار مي گيرند. بدون شک خطراتي همچون مشکلات رواني و استرس ناشي از محيط کار در خانواده و جامعه همراه فرد مسترس خواهد بود و مخاطرات رواني وي علاوه در محيط کار که موجب آسيب هايي بسزايي مي شود در جامعه نيز مشکلاتي را براي عموم به همراه خواهد داشت.

بدين منظور برگزاري کارگاه هاي کاهش استرس و سلامت روان در محيط کار بويژه آرامستان ها براي جلوگيري از  بوجود آمدن مشکلات رواني در کارکنان و برقراري محيطي سالم درمحل کار و خانواده امري ضروري است.

اين کارگاه ها به نحوي صورت مي گيرد كه هيچ يك از كاركنان به دليل موارد موجود در محل آرامستان ها دچار آسيب رواني نمي شوند و احساس رضايت کارکنان از شغل و محيط کاري خود موجب ايجاد روابط مطلوب با محيط كار و عوامل موجود در آن مي شود و خصوصاً نسبت به جايگاه خود در آن سازمان احساس مثبتي پيدا مي کنند. که اين امر موجب افزايش كارايي توام با نشاط مي شود.

از اين رو سازمان آرامستان هاي قزوين براي ارتقاء و حفظ بالاترين درجه از سلامت روحي و رواني کارکنان اين سازمان در مقابله با خطرات ناشي از شرايط كار و فضاي حزن و اندوه موجود در آرامستان ها، اولين جلسه راهكارهاي كاهش استرس و ارتقاء سلامت روان را با حضور کارشناس ارشد روان شناسي باليني و کارکنان اين سازمان برگزار کرد.

 در اين جلسه از دلايل بوجود آمدن مشکلات رواني در کارکنان و رفع عوامل آن، مورد بحث و بررسي قرار گرفت. ايجاد فضايي مطلوب، نوع برخورد با همکاران و مراجعين و خانواده از موضوعات مطرح شده در اين جلسه بود.

 انجام تست سلامت از کارکنان آرامستان هاي قزوين

سازمان آرامستان هاي قزوين همچنين به منظور تامين سلامت و بهداشت پرسنل، ازکارکنان و شاغلين اين سازمان تست پزشکي گرفت.

بينايي سنجي، شنوايي سنجي، نوار قلب، تست تنفس، بررسي شاخص توده بدني و فشار خون، واکسن هپاتيپ و کزاز از جمله مواردي بود که توسط تيم پزشکي مستقر يافته در سازمان، مورد انجام و معاينه قرار گرفت و ارزيابي و نتايج حاصل از آزمايشات همراه با نکات پيشگيري و درمان به کارکنان انتقال داده شد. اين تست پزشکي از کارکنان سازمان آرامستان هاي قزوين به مدت 3 روز به طول انجاميد. 

تصاویر مرتبط