شنبه ۱۳۹۵/۰۴/۱۲

در جلسه شوراي اسلامي شهر قزوين به تصويب رسيد

افزايش خدمات و ايجاد پايگاه اورژانس در بهشت حضرت فاطمه‌(س) قزوين

در جريان بررسي و تصويب لايحه تعرفه سال 95 خدمات سازمان آرامستان‌ها، اعضاي شوراي اسلامي شهر قزوين خواستار ارتقاي خدمات و امکانات در آرامستان‌هاي اين شهر و به ويژه بهشت حضرت فاطمه‌(س) قزوين شدند.

 

به گزارش روابط عمومي سازمان آرامستان‌هاي شهرداري قزوين، رئيس کميسيون اداري مالي شوراي شهر قزوين در نشست شورا درباره طرح لايحه تعرفه سال 95 سازمان آرامستان‌ها که با افزايش پنج تا 12 درصدي تعرفه همراه است، گفت: اين لايحه پس از بحث و بررسي در کميسيون، مشمول افزايش الحاقات و مواردي شد.

علي صادقي‌نيارکي با بيان اينکه به جزء معدود رديف‌هايي که براي اغنياء بوده و با افزايش تعرفه مواجه بودند، بسياري ديگر از رديف‌ها مطابق نرخ سال 94 باقي خواهد ماند، افزود: ضرورت ايجاد پايگاه اورژانس مستمر در سازمان آرامستان تا حدي بود که کميسيون، شهرداري را به ارجاع لايحه‌اي ديگر در اين رابطه به شورا موظف کرد.

وي خاطرنشان کرد: يکي ديگر از تصميمات، برگزاري جلسه با محوريت کميسيون‌هاي مربوطه و حضور اعضاي شورا، معاونت خدمات شهري شهرداري و مديرعامل سازمان آرامستان‌ها به منظور حل و بررسي مشکلات ترافيکي، عمراني، خدماتي و فرهنگي آرامستان‌ها در آينده نزديک بود.

رئيس کميسيون شهرسازي شوراي اسلامي شهر قزوين نيز در جريان بررسي لايحه عنوان شده با اشاره به کمبودها و مشکلاتي که در آرامستان بهشت حضرت فاطمه(س) وجود دارد، گفت: اصلاح ساختاري ورودي و خروجي آرامستان به همراه ايجاد صندلي، سايه‌بان و آب‌سردکن از مهم‌ترين اقداماتي است که بايد صورت گيرد.

حسين غياثوند با تأکيد بر اينکه کارهاي فرهنگي که در زيرگذر پل انجام گرفته و رها شده بايد دوباره ادامه پيدا کند، افزود: آرامستان‌ها معمولاً انسان را به ياد مرگ مي‌اندازد و حالت تفرجگاهي ندارد، ولي در آرامستان‌هاي قزوين اينگونه نيست و در کنار اين مهم بايد اقدامات فرهنگي در اين مکان‌ها اجرايي شود تا مردم وقتي به آنجا مي‌آيند، بهترين استفاده معنوي را ببرند.

رئيس کميسيون شوراياري قزوين نيز با مخالفت با افزايش پنج تا 12 درصدي تعرفه خدمات سازمان آرامستان‌ها گفت: با توجه به تک رقمي شدن نرخ تورم در کشور، ممکن است اين افزايش بار رواني منفي در جامعه داشته باشد.

محمدرضا صديقي با تأکيد بر اينکه بايد خدمات مناسبي در آرامستان‌ها به مردم ارائه شود، افزود: سه سال است از کمبود پارکينگ در آرامستان‌هاي صدر، نوبلي و بهشت حسيني که داراي 15 هزار قبر است، صحبت مي‌کنيم، ولي همچنان اين مشکلات حل نشده باقيمانده است.

وي يادآور شد: بنابراين افزايش تعرفه‌ها نبايد با نگاه ارتقاي درآمد باشد و در عوض خدماتي که لازم است به مردم ارائه شود.

پايان پيام

تصاویر مرتبط