جمعه ۱۳۹۶/۱۰/۰۱

بابايي، سرپرست سازمان مديريت آرامستان‌هاي شهرداري قزوين خبر داد؛

بيماري هاي قلبي- ريوي علل بيش از 20 درصد مرگ و مير در قزوين

مجتبي بابايي، سرپرست سازمان مديريت آرامستان‎هاي شهرداري قزوين گفت: علل بيش از 20 درصد مرگ متوفيان در آرامستان هاي قزوين در 9 ماهه سال 1396 بيماري هاي قلبي- ريوي بوده است.

به گزارش روابط عمومي سازمان مديريت آرامستانهاي شهرداري قزوين؛ بابايي افزود: با توجه به گزارشات مرتبط با امور متوفيات اين سازمان، حدود 554 نفر در آرامستان هاي شهر قزوين به دليل بيماري هاي قلبي- ريوي تدفين شده اند که اين تعداد حدود 21.4 درصد از علل مرگ و مير از ابتداي سال جاري تا کنون  را شامل مي شود.

وي با بيان اينکه سرطان نيز دومين علت مرگ و مير در قزوين محسوب مي شود، عنوان کرد: بر اساس اين گزارشات، 253 نفر در نه ماهه سال جاري بر اثر سرطان در آرامستان ها تدفين شده اند که 9.8 درصد از علل مرگ و مير را شامل مي شود.

وي تصريح کرد: تصادفات نيز با 220 نفر کشته از ابتداي سال جاري تاکنون، حدود 8.6 درصد از علل مرگ و مير در قزوين را به خود اختصاص داده است.

بابايي مجموع متوفيان در نه ماهه سال 96 را 2هزار و 587 نفر اعلام کرد و گفت: از اين تعداد هزار و 570 نفر مرد و هزار و 15  نفر زن بوده اند که ميانگين سني اين افراد حدود 56 سال بوده است.

پايان پيام