پنجشنبه ۱۳۹۷/۰۳/۳۱

عمویی،رئیس سازمان مدیریت آرامستان های شهرداری قزوین :

آرامستان‌های قزوین ظرفیت دفن متوفیان را تا 15سال آینده در شرایط عادی دارند

حسين عمويي، رئيس سازمان مديريت آرامستان‌هاي شهرداري قزوين گفت: امکان دفن متوفیان در 15 سال آینده در شرایط عادی در بهشت فاطمه (س) و آرامستان‌های داخل شهر وجود دارد.

به گزارش روابط عمومي سازمان آرامستان‌هاي شهرداري قزوين؛ عمویی درباره آمادگی سازمان در خصوص دفن متوفیان در قزوین افزود: با توجه با مساحت باقی مانده از بهشت فاطمه(س) و بهشت رضوی که به تازگی افتتاح شده سازمان آمادگی دفن متوفیان را در شرایط عادی در 15 سال آینده را دارد.

وي با اشاره به اينکه شهروندان نگرانی هایی بابت دفن متوفیانشان داشته‌اند، اظهار کرد: سالیانه حدود 3هزار و 500 نفر در شهر قزوین از دنیا می‌روند و از این تعداد حدود 2هزار متوفی در آرامستان‌های شهر قزوین دفن می شوند که نگرانی بابت دفن آن‌ها در سازمان تا 15 سال آینده وجود ندارد.

رئيس سازمان مديريت آرامستان‌هاي شهرداري قزوين در خصوص مواقع بحرانی افزود: شهروندان با گذراندن آموزش های ویژه می توانند آمادگی مقابله با بحران هايي همچون زلزله و دیگر بلایای طبیعی داشته باشند و از تدفين اموات به صورت گروهي پرهيز شود و اموات بدون غسل و کفن دفن نشوند.

وي با اشاره به تملک زمین 26 هکتاری جهت احداث آرامستان جدید در شهر قزوین، گفت: در راستاي تحقق برنامه‌هاي بلندمدت شهرداري و نياز آینده شهر براي دفن اموات به ويژه بروز بحران ها و حوادث پيش بيني نشده، اقدامات متعددي به منظور توسعه فضاي آرامستان‌هاي شهر قزوين صورت گرفته است.

پايان پيام

تصاویر مرتبط