چهارشنبه ۱۳۹۷/۰۹/۰۷

شب گذشته صورت گرفت؛

ارایه گزارش عملکرد 8 ماهه سازمان آرامستان ها در صحن شورای شهر قزوین

حسین عمویی رئیس سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری قزوین گفت: در 8 ماهه گذشته براساس برنامه‌ریزی‌ها، اقدامات اجرایی مطلوبی برای افزایش خدمات به شهروندان صورت گرفته است.

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری قزوین؛ عمویی افزود: ۹۱ درصد از بودجه جاری و ۹۰ درصد از بودجه درآمدی سازمان مدیریت آرامستان‌ها محقق شده است.

وی همچنین از خرید انشعاب و لوله کشی گاز برای بهشت فاطمه و ارتقای شبکه برق این آرامستان از طریق خرید یک عدد ترانس ۵۰ کیلوواتی خبر داد.

 

یوسفی، رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر:

برای کارکنان آرامستان باید امتیازات ويژه شغلی در نظر گرفت

دکتر زهرا یوسفی، رئیس کمیسیون ورزش و سلامت شورای شهر در جلسه شورای اسلامی شهر قزوین گفت: نظم و ترتیب و تميزی حاکم بر سازمان آرامستان‌ها فراتر از انتظار من بود که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی افزود: لازم است برای انجام اقدامات زیرساختی مهمی كه اخيراً در این سازمان در زمينه استفاده از آب شهری، ارتقای شبکه برق و گاز، انجام گرفته نیز تشکر داشته باشم.

دکتر یوسفی در خصوص شرایط کار برای کارکنان سازمان آرامستان های شهرداری، گفت: برای کارکنان این مجموعه باید امتیازات ويژه شغلی در نظر گرفته شود زیرا کارکنان اين سازمان دائماً با تالمات روحی و روانی زياد مواجه هستند و به نظر می‌رسد بايد در حقوق و مزایای این کارکنان، جبرانی دیده شود.

وی اضافه کرد: تعدادی از همکاران ما در این مجموعه در زمینه استخدام مشکلاتی دارند كه لازم است رئيس سازمان، ضمن اعلام مکتوب مشكلات شغلی و استخدامی آنان به شورا، زمينه حل مشكلات را فراهم كنند.

رئیس کمیسیون ورزش و سلامت شورای اسلامی شهر قزوین در پایان به اقدام اخير این سازمان در استفاده از شركتی برای همراهی خانواده متوفی، برای انجام امور اداری و ساير مراسمات مربوطه، تقدير کرده و این اقدام را خدمتی ارزشمند برای مراجعین به این سازمان دانست.

 

قوامی رئیس کمیسیون خدمات شهری:

سازمان آرامستان‌ها یکی از منظم‌ترین سازمان های شهرداری است

دکتر سیده منیره قوامی، رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری در این جلسه گفت: سازمان آرامستان‌ها یکی از منظم‌ترین سازمان‌های شهرداری است كه برای ما قابل انتظار نبود.

وی در خصوص موضوعات مربوط به آرامستان نوبیلی گفت:اختلافاتی كه در اين آرامستان به وجود آمده از طريق محاكم قضايی درحال پيگيری است. اما اين اختلاف نبايد مانع از حل مشكلات زير ساختی اين آرامستان شود.

دکتر قوامی اضافه کرد: آرامستان نوبيلی يك آرامستان فراموش شده است و هيچ خدماتی از طرف شهرداری دريافت نمی‌كند و در ارائه خدمات به آرامستان ها عدالت وجود ندارد. كفسازی نامناسب، كمبود فضای سبز و عدم وجود مبلمان از مشكلات اين آرامستان است كه بايد به آن‌ها رسيدگی شود.

رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری تاکید کرد: از آنجائي‌كه امكان انتقال اموات وجود ندارد وجود اختلاف به وجود آمده نمی‌تواند مانع از حل نواقص آنجا شود.

دکتر سیده منیره قوامی در پایان به موضوعات رفاهی کارکنان سازمان آرامستان‌ها پرداخت و گفت: کارکنان سازمان آرامستان‌ها هم مثل آتش‌نشانان باید به صورت ویژه دیده شوند، شورای شهر آمادگی لازم را برای اقدام در این خصوص دارد و شهرداری نیز اقدامات لازم جهت ايجاد تغييرات در قرارداد كاركنان غسالخانه را در دستور كار قرار دهد تا زحمات اين كاركنان به نحو بهتری جبران شود.

 

قافله باشی، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر:

مبلمان آرامستان‌ها باید جدی گرفته شود

مهدیه سادات قافله‌باشی، دبیر هیئت رئیسه شورا و رئیس کمیسیون اجتماعی، فرهنگی و هنری شورای شهر در جلسه علنی پارلمان محلی که با ارائه گزارش عملکرد سازمان مدیریت آرامستان‌ها همراه بود، گفت: لازمه کار کردن در این سازمان برخورداری از یک روحیه خاص است. تالمات روحی خانواده‌های متوفی باعث می‌شود گاهی برخوردهای نامناسبی شکل گیرد. صمیمیتی که در کارکنان سازمان آرامستان‌ها وجود دارد، علاوه بر روحیه جهادی نشان از حسن خلق مدیریت این سازمان دارد.

دبیر هیئت رئیسه شورای شهر به موضوعات مربوط به آرامستان نُوبیلی اشاره کرد و گفت: مبحث مبلمان آرامستان‌ها باید جدی گرفته شود زیرا معمولا جمعیت سالخورده‌ای که به این مجموعه مراجعه می‌کنند نیاز به خدماتی مانند مبلمان و سرویس های بهداشتی دارند.

قافله باشی همچنین به فضای پارکینگ پل امام رضا(ع) پرداخت و یادآور شد: می‌توان تا زمانی که ساخت این پل به پایان می‌رسد، زیر پل را برای تامین پارکینگ مجموعه آرامستان‌ها آماده سازی کرد. این اقدام می‌تواند به کاهش بار ترافیکی این ناحیه کمک شایانی کند.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین در ادامه بر لزوم درنظر گرفتن تسهیلات رفاهی برای کارمندان مجموعه آرامستان‌ها و به خصوص غسالخانه، تاکید کرد و گفت: عوض کردن قرارداد های این عزیزان می‌تواند بهترین هدیه رفاهی برای آن‌ها باشد.

مهدیه سادات قافله باشی به مصوبه شورای پنجم در خصوص کفن و دفن رایگان کسانی که اهدا عضو می‌کنند؛ گریزی زد و آن را یکی از بهترین اقدامات شورای پنجم دانست.

 فصیحی رامندی، عضو شورای شهر قزوین:

اقدامات جهادی در آرامستان های صورت گرفته است

فرج اله فصیحی رامندی، عضو شورای اسلامی شهر قزوین در ادامه جلسه علنی صحن شورا که با ارائه گزارش عملکرد سازمان مدیریت آرامستان‌ها همراه بود، گفت: آقای عمویی مدیریت سازمان آرامستان‌ها را زمان زیادی است که می‌شناسم. بعد از چند ماه از ورود ایشان به این سازمان همه بر اقدامات خوب ایشان تاکید داشته باشند. آقای عمویی یک مدیر جهادی است و اقدامات ایشان و همکارانشان جای تشکر دارد.

 

چگینی رئیس کمیسیون املاک شورای شهر:

برای موضوعات رفاهی کارکنان آرامستان‌ها تدابیری اندیشیده شود

احد چگینی رئیس کمیسیون املاک و مستغلات شورای شهر در جلسه علنی پارلمان محلی گفت: تعدادی آرامستان در اطراف شهر مانند آرامستان باراجین وجود دارند که هنوز در آن‌ها میّت دفن می‌شود که لازم است در این رابطه یک سازماندهی انجام گیرد.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین به ترافیک بهشت فاطمه پرداخت و گفت: ترافیک سنگین این بخش از شهر در آخر هفته ها یکی از معضلات شهروندانی است که به این منطقه مراجعه می‌کنند. بازگشایی محور چوبیندر به بهشت فاطمه می‌تواند در انتقال این ترافیک کمک کند.

چگینی همچنین به موضوع ساخت سردیس برای بزرگانی که در بهشت صدر آرام گرفته‌اند اشاره کرد و افزود: در کتاب های تاریخی نام این بزرگان آمده است اما امروز اثری از آن ها نیست. لازم است در این خصوص اقدامات موثرتری صورت گیرد.

احد چگینی در پایان به سختی کار کارمندان سازمان آرامستان ها پرداخت و لازم دانست تا برای موضوعات رفاهی آنان تدابیر بیشتری اندیشیده شود.

 

دقیقی، عضو شورای شهر:

فضای آرامستان های شهر با اقدامات صورت گرفته، مطلوب تر شده است

 

سعید دقیقی عضو شورای شهر نیز خاطرنشان ساخت: جناب عمویی از بهترین انتصابات شهرداری بودند که اقدامات بسیار خوبی برای رفاه حال شهروندان در زیارت از قبور اموات خود ترتیب داده‌اند.

وی افزود: لازم است موضوعات رفاهی کارکنان این سازمان در دستور کار قرار گیرد، لايحه حمايتی توسط آقای شهردار به خصوص برای بخش غسالخانه ارائه شود. شورای شهر نیز آمادگی لازم را جهت همکاری در این زمینه دارد.

دقیقی در خصوص گلزار شهدا نیز گفت: فضای این مجموعه با اقدامات صورت گرفته مطلوب تر شده است اما باز هم جای کار دارد و می‌توان اقدامات موثرتری در این زمینه صورت داد. فضای بصری و معنوی گلزار شهدا جای بهتر شدن دارد.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین در پایان خواستار سازماندهی مراسمات تشییع برگزار شده در گلزار شهدا و امازاده حسین(ع) شد تا شهروندان بتوانند به دور از سردرگمی بستگان داغدار خود را پیدا کنند.

 

حق شناس، عضو شورای اسلامی شهر قزوین:

شاهد تحولات جدی در زیرساخت های آرامستان های قزوین هستیم

محسن حق شناس، عضو شورای اسلامی شهر قزوین در ادامه جلسه علنی صحن شورا که با ارائه گزارش عملکرد سازمان مدیریت آرامستان‌ها همراه بود، گفت: اقدامات انجام گرفته در زمان مدیریت آقای عمویی در سازمان مدیریت آرامستان‌ها جهت تحول جدی در حوزه زیرساخت‌های مجموعه، شایسته تقدیر است‌.

حق شناس افزود: لازم است برای سختی کارِ کارکنان حوزه آرامستان‌ها و به خصوص غسالخانه ها تدبیری اندیشیده شود و لایحه‌ای از جانب شهرداری برای در نظر گرفتن تسهیلاتی برای این عزیزان ارائه شود.

محسن حق شناس در پایان به موضوعات مطرح شده در خصوص آرامستان نوبیلی اشاره کرد و گفت: درست است که این مسئله به شهرداری مربوط نمی شود و دستگاه قضائی باید بین کربلایی صادقی و آقای نبیلی تعیین تکلیف کند. اما مردم نیز بلاتکلیف هستند و قصور را از جانب شهرداری می‌بینند. لازم است شهرداری نیز پیگیری کند تا این معضل هرچه سریع تر حل شود.

تصاویر مرتبط