دوشنبه ۱۳۹۷/۰۹/۱۹

صبح امروز؛

کارگاه مدیریت خشم ویژه کارکنان آرامستان های قزوین برگزارشد

صبح امروز با حضور رئیس و جمعی از کارکنان سازمان مدیرت آرامستان های شهرداری قزوین "کارگاه مدیریت خشم " از دوره های مهارت های زندگی برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیرت آرامستان های شهرداری قزوین؛ مهسا یزدی مدرس مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قزوین در این کارگاه گفت: مهارت‌های زندگی توانایی‌هایی هستند که با تمرین مداوم پرورش می‌یابند و شخص را برای روبه‌رو شدن با مسایل روزانه زندگی، افزایش توانایی‌های روانی، اجتماعی و بهداشتی آماده می‌کنند.

یزدی افزود: می‌توان مهارت‌های زندگی را مجموعه‌ای از مهارت‌ها و شایستگی‌های فردی و گروهی دانست که افراد برای زیستن در هزاره جدید به آن نیازمند می‌باشند. همزمان با یادگیری تسلط و استقرار، در این مهارت‌ها فرد علاوه بر رسیدن به آرامش و تعادل در زندگی فردی و اجتماعی به ایفای نقش در زندگی خود می‌پردازد.

وی در خصوص دوره آموزشی کنترل خشم ادامه داد: خشم یکی از هیجان های پیچیده انسان و واکنشی متداول نسبت به ناکامی و بدرفتاریست. همه ما در طول زندگی با موقعیت های خشم برانگیز روبه رو شده ایم.

مدرس مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قزوین  اظهار کرد: مشکل خشم این است که اگرچه بخشی از زندگی است ؛ ولی ما را از رسیدن به اهدافمان بازمی دارد و علت این که افراد درباره خشم دچار تعارض و تضاد هستند،همین نکته است.از یک طرف خشم پاسخ طبیعی انسان است و از طرف دیگر می تواند روابط بین فردی را مختل کرده و ما را از رسیدن به اهداف باز دارد.

یزدی افزود: در حقیقت خشم هیجان شایعی است که بیشتر نسبت به دوستان و نزدیکانی که نتوانسته اند انتظارات ما را برآورده سازند،تجربه می شود. هیجان هایی که بیشتر با خشم همراه است عبارتند از: عصبانیت ، خشونت ، خصومت ، کینه توزی، غضب ، تنفر، تحریک ، حسادت ، رنجش ، غرض ورزی ،ناراحتی.

وی بیان کرد:خشم یک احساس، تجربه‌ی طبیعی و حتی نشانه‌ی سالم بودن انسان است، اما زمانی که از کنترل خارج ‌گردد، تبدیل به یک عامل ویرانگر شده در کار یا روابط اجتماعی ایجاد مشکل می‌کند و به طور کلی بر کیفیت زندگی تاثیر می‌گذارد.

پایان پیام

تصاویر مرتبط