دوشنبه ۱۳۹۷/۰۹/۲۶

رئیس سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری قزوین:

۵ میلیارد تومان فعالیت عمرانی در آرامستان‌های قزوین انجام شده است

رئیس سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری قزوین گفت: با اختصاص ۵ میلیارد تومان در سال جاری فعالیت‌های عمرانی در آرامستان‌های شهرداری قزوین شتاب گرفته است.

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت آرامستان های شهرداری قزوین و به نقل از خبرگزاری مهر ؛ حسین عمویی با تشریح مهمترین اقدامات انجام شده در این سازمان اظهار کرد: در ۸ ماه گذشته اقداماتی برای تکمیل زیرساخت‌ها و بهبود خدمات‌رسانی در این مجموعه انجام شده است.

وی بیان کرد: شبکه مخابراتی این مجموع به صورت رادیویی است که سالانه ۳۰ میلیون تومان هزینه دارد و با کوچکترین شرایط آب و هوایی قطع می شود لذا برای نصب فیبر نوری اقدام شد و در حال حاضر بیش از ۶ هزار متر فیبر نوری در مجموعه آرامستان بهشت فاطمه نصب شده است و در یک ماه آینده افتتاح می شود.

عمویی تصریح کرد: باتکمیل این طرح ضمن بهبود پوشش شبکه تلفن ثابت و همراه، سرعت خدمات الکترونیکی ارائه شده در بخش‌های مختلف سازمان آرامستان ها افزایش می یابد.

وی بیان کرد: به عنوان رئیس کارگروه تدفین استان در ستاد بحران رسالت داریم برای حوادث غیرمترقبه پیش‌بینی لازم را داشته باشیم و چون سوخت فعلی گازوئیل است و جوابگوی سیستم اداری (به ویژه ساختمان متوفیات) نیست برای تامین گرمایش آن شبکه گازرسانی در حال اجرا و تکمیل شدن است.

رئیس سازمان مدیریت آرامستانهای شهرداری قزوین اضافه کرد: شبکه گازرسانی آرامستان در دو ماه آینده تکمیل شده و آماده بهره‌برداری خواهد شد و برای نوسازی و بازسازی شبکه لوله کشی آب شرب با اختصاص ۱۵۰ میلیون تومان اقدام شده است.

اجرای طرح توسعه بهشت فاطمه

عمویی در ادامه گفت: با اختصاص ۶۰۰ میلیون تومان تملک ۳۷ هکتار زمین در ضلع جنوب امامزاده ظهیر(ع) در جاده فارسیان تاکنون ۴۰۰ میلیون تومان پرداخت کرده‌ایم که مابقی را هم در ادامه کار تامین خواهیم کرد تا پروژه عملیاتی شود. وی اضافه کرد: با اجرای طرح توسعه بهشت فاطمه قبور مورد نیاز شهروندان تا ۱۰۰ سال آینده تامین می شود. عمویی اظهارکرد: آرامستان بهشت فاطمه ۲۴ هکتار وسعت دارد که ۷ هکتار آن تاکنون دست نخورده و برای طرح توسعه پیش بینی شده و این مجموعه در شرایط عادی تا ۲۵ سال جوابگوست.

جاده دسترسی به بهشت فاطمه نا ایمن است

رئیس سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری قزوین بیان کرد: یکی از چالش‌ها و نگرانی‌های ما کم عرض بودن جاده دسترسی به بهشت فاطمه است که در روزهای تعطیل و پایان هفته با ترافیک سنگین و سوانح متعدد روبرو هستیم که باید برای آن تدبیر کرد.

عمویی گفت: جاده فارسیان هم در این محدود پر ترافیک است و حضور دست فروشان هم موجب شده شهروندان در تردد با مشکل مواجه باشند. وی اضافه کرد: امسال حدود ۱۸ دهنه آرامگاه خانوادگی و ۱۰ دهنه دیگر هم در ضلع شرقی بهشت فاطمه آماده می‌شود و هشت دهنه در ظلع غربی  نیز آماده بهره‌برداری شده است.

عمویی تصریح کرد: به طور متوسط روزانه ۱۲ تا ۱۵ فوتی داریم که ۵۰ درصد در این آرامستان‌‍ های داخل شهر و ۵۰ درصد خارج از آرامستانهای شهرداری و در شهرهای اطراف دفن می شود.

وی یادآورشد: امسال ۴۵۰۰ طبقه قبر آماده استفاده می شودو یک ژنراتور با قیمت تقریبی  ۳۰ هزار یورو خریداری شده که ظرفیت تولید ۴۵۰ آمپر برق را دارد و می تواند نیاز منطقه را تامین کند.

عمویی اظهارداشت: این سازمان دارای سردخانه با ظرفیت نگهداری ۷۰ متوفی و یک سردخانه برای بحران با ظرفیت ۴۰۰ نفر آماده شده تا در صورت اضطرار مورد توجه قرار گیرد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر تعداد ۱۰ آمبولانس داریم که کافی است و یک آمبولانس با ظرفیت ۱۸ نفر داریم که در صورت نیاز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اجرای ۵ میلیارد تومان فعالیت عمرانی

عمویی با اشاره به اهمیت اجرای پروژه های عمرانی در آرامستانها تصریح کرد: امسال حدود ۵ میلیارد تومان کار عمرانی تا پایان سال انجام می شود که تعویض ۱۰۰ سنگ قبور مزار شهدا با ۱۲۰ میلیون تومان اعتبار از آن جمله است.

وی اضافه کرد: در شهر قزوین بهشت فاطمه(س) به مساحت ۲۴ هکتار، آرامستان رضوی به مساحت ۱۱ هزار مترمربع، بهشت حسینی با ۱۱ هزار متر، بهشت صدر با ۱۴ هزارمتر و آرامستان نوبلی با ۱۰ هزار مترمربع تحت پوشش سازمان آرامستان‌هاست.

رئیس سازمان مدیریت آرامستانهای شهرداری قزوین تصریح کرد: مساحت آرامگاه خانوادگی در آرامستانها و گلزار شهدا یک هکتار، فضای سبز ۴ هکتار، خیابان‌کشی حدود ۹ هکتار و ۱۲ هکتار پیاده رو روی قبر است.

عمویی با بیان مشکلات دیگر این مجموعه اظهارداشت: کم عرض بودن جاده و حادثه خیز بودن آن، از چالش هاست که باید مسیر خروجی به سمت چوبیندر آسفالت شود و در کنار آن آسفالت جاده قدیم آباد می تواند بخشی از مشکلات را کاهش دهد.

وی اضافه کرد: دست فروشان و نداشتن آمبولانس بخش دولتی و یک آمبولانس تشریفات برای شخصیت ها از نیازهای ضروری است زیرا در حال حاضر آمبولانس‌ها متعلق به بخش خصوصی است و در این زمینه اختیاری نداریم.

عمویی بیان کرد:باید برای شرایط بحرانی و حوادث غیر مترقبه پیش بینی لازم را داشته باشیم و از امروز به فکر باشیم و در این راستا نیازمند کمک دولت هستیم تا حداقل نسبت به ساخت یک سوله هزار متری اقدام کنیم.

وی اضافه کرد: همچنین برای دیوارکشی آرامستان 37 هکتاری به همراه انشعابات بیش از ۲ میلیارد تومان لازم داریم که امیدواریم با مساعدت ستاد بحران بتوانیم این نیازها را تامین کنیم.

با اندکی ویرایش

تصاویر مرتبط