سه‌شنبه ۱۳۹۸/۰۴/۱۸

کشاورز، سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قزوین:

کارشناسان تطهیر یکی از سخت‌ترین کارهای شهرداری را برعهده دارند

پیش از ظهر امروز عباس کشاورز، سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری قزوین، به صورت سر زده از غسالخانه و سردخانه آرامستان بهشت فاطمه (س) بازدید کرد و با کارناسان تطهیر و کارگران سردخانه گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری قزوین؛ عباس کشاورز، سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار قزوین، در بازدید سر زده از غسالخانه و سردخانه آرامستان بهشت فاطمه (س)گفت: کارکنان آرامستان‌های شهرداری به ویژه کارشناسان تطهیر، یکی از سخترین و خطیرترین کارهای شهرداری دارند.

کشاورز افزود: شهرداری قدردان زحمات کارکنان آرامستان هاست و باید برای حل مشکلات روحی و افزایش سطح رفاهی کارکنان این مجموعه اقدامات مفیدتری صورت گیرد.

وی با اظهار اینکه سازمان آرامستان‌های شهرداری تنها سازمانی است که فعالیت‌های آن بر اساس مقررات دین مبین اسلام انجام می شود؛ افزود: افرادی که در سازمان آرامستان ها فعالیت می‌کنند، وظایف شرعی بر عهده دارند در واقع انجام وظیفه مسئولیت برای افرادی می کنند که دستشان از حیات کوتاه است.

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار قزوین با اعلام اینکه باید شرایط رفاهی کارکنان آرامستان ها به ویژه کارشناسان تطهیر و کارگران سردخانه و دفن کارها و حتی دیگر کارکنان آرامستان‌ها به گونه ای طراحی شود تا تألم و ناراحتی ناشی از فرسودگی شغلی حاصل کار در متوفیان کاهش پیدا کند؛ گفت: همه افراد نمی توانند سختی کار شاغلان آرامستان ها را درک کنند؛ سختی این کار با توجه به نگاه شرعی و مذهبی  واقعا ستودنی است و تا کنون به نحو شایسته کسی نسبت به آنها ادای دین نمی کند.

کشاورز تاکید کرد: شهردار و مدیران ارشد شهرداری دیدگاه حمایتی نسبت به افراد شاغل در آرامستان ها دارند و علاقمندند به مشکلات آنها به ویژه غسال‌ها رسیدگی کنند.

وی با اشاره به وجهه اجتماعی غسال ها که گاها موجب شده آنها گوشه گیر شوند، اظهارکرد: برای جبران بخش ناچیزی از زحمات غسال ها و دیگر کارکنان آرامستان ها، رئیس این سازمان با جدیت پیگیری تصویب سختی کار آنان است.

این مقام مسوول ادامه داد: افراد در بدترین حالات روحی به آرامستان ها مراجعه می کنند و عواطف روحی در آنها حکم‌فرما است، از این رو قوانین را نمی‌بینند و دوست دارند به محض ورود تمام نیازهای آنها منظم و برنامه ریزی شده پاسخ داده شود.

تصاویر مرتبط