شنبه ۱۳۹۸/۰۶/۱۶

رئیس سازمان مدیریت آرامستان های شهرداری قزوین خبر داد:

نصب نیمکت های پارکی در گلزار شهدای قزوین

رئیس سازمان مدیریت آرامستان های شهرداری قزوین از نصب 10 نیمکت پارکی در قسمت مزار والدین شهدا در گلزار شهدای قزوین خبرداد.

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت آرامستان های شهرداری قزوین؛ حسین عمویی گفت: در ادامه فعالیت های خدماتی و رفاهی سازمان و با هدف زیباتر شدن محیط‌های شهری و افزایش رفاه شهروندان 10 عدد نیمکت پارکی در قسمت مزار والدین شهدا در گلزار شهدای قزوین نصب شد.

وی با بیان اینکه عملکرد اصلی شهرداری خدمات رسانی در جهت تامین رفاه و آسایش شهروندان است؛ افزود: این پروژه با هزینه 100 میلیون ریالی انجام گرفت.

 

*نیمکت پارکی فلزی یا صندلی پارکی فلزی  :

نیمکت پارکی فلزی یا صندلی پارکی فلزی ( Bench ) در کنار مخزن زباله فلزی پارکی یکی از کاربردی ترین و مهم ترین تجهیزات اماکن پرتردد و پر ازدحام است که به طور کاملاً تخصصی و مدرن در گروه تولیدی شهر سامان طراحی و تولید می شود .

این ابزار پرکاربرد مبلمان شهری نقش ویژه ای در سلامت و احساس آرامش افراد جامعه دارد . نمونه بارز استفاده از این محصول در پارکها ، بوستانها و فضاهای باز شهری است . این اماکن به علت پذیرا بودن انواع مختلفی از افراد جامعه نظیر مادران و کودکان ( محوطه های بازی ) ، سالمندان ، دانشجویان و … بیشترین پتانسیل نشستن و استفاده از صندلی پارکی را دارند .

این نیاز اجتماعی در شهرهای بزرگ که زندگی آپارتمانی ، ازدحام جمعیت ، ترافیک ، آلودگی هوا ، آلودگی صوتی و … بیشتراست ، ملموس تر بوده و ارتقاء کیفی و کمی صندلی های پارکی در این مراکز می تواند نقش مثبت و موثری در کاهش اضطراب ، احساس آرامش ، استفاده بهتر و لذت بیشتر از فضای سبز و طبیعت داشته باشد .

طراحی ، ابعاد نیمکت پارکی ، تولید نیمکت پارکی و حتی فروش نیمکت پارکی مبحثی کاملاً فنی و تخصصی است که علاوه براینکه در آرامش و آسایش افراد یک جامعه موثر است ، می تواند دارای زیبایی بصری بسیار بالا و تاثیر گذار در بهتر شدن سیمای شهری باشد .

در این میان مهمترین بحث در طراحی این محصول راحت بودن آن است . چون نیمکتها اغلب در فضاهای تردد عابرین پیاده نصب می شود و افراد ممکن است زمان زیادی را برای استراحت ، صحبت ، مطالعه یا هر کار دیگری روی آن صرف کنند .

لذا راحت بودن و اذیت نشدن آنها مسئله ایست که طراحان خلاق و زبردست مبلمان شهری باید حتماً مد نظر قرار بدهند . در کنار آن نیز به ایمن بودن صندلی و دوام بالا در شرایط جوی مختلف ، شرایط دمایی متنوع در فصول سال دقت داشته باشند .

برای انتخاب نوع نیمکت های فلزی پارکی متناسب با محیط باید به نکات ویژه ای از قبیل : زیبایی ظاهری، میزان راحتی، کاربردی بودن، هماهنگی با محیط پیرامون، ایمن بودن، جانمایی مناسب و تعداد کافی و اقتصادی بودن توجه کرد.

پایان پیام

تصاویر مرتبط