یکشنبه ۱۳۹۸/۰۶/۳۱

یزدی، مدرس دوره مهارت های زندگی در آرامستان های شهرداری:

عدم توجه به فرزند پروری مشکلات بزرگی درپی خواهد داشت

یزدی، مدرس دوره مهارت های زندگی در جمع کارکنان آرامستان های شهرداری قزوین گفت: عدم توجه به مهارت فرزند پروری مشکلات بزرگی درپی خواهد داشت.

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت آرامستان های شهرداری قزوین؛ مهسا مغنی یزدی کارشناس ارشد روانشناسی بالینی صبح امروز در جلسه آموزشی ماهانه در جمع کارکنان آرامستان های گفت: در گذشته مادران و پدران اغلب از تنبیه و سرزنش استفاده می کردند. آنها این روش تربیتی  را از والدین خود به ارث برده اند.

وی افزود: در این جا در نظر دارم در بخش های مختلف روش های فرزند پروری را به زبان ساده و کوتاه آموزش دهم. در تربیت مدرن تکنیکهایی همچون بازی، شنیدن حرفها، تشویق، پاداش، مرزگذاری، اطاعت از قوانین، بی اعتنایی، تنبیه، جبران، تذکر، محروم سازی و…. جایگزین آنها شده اند.

این مدرس ادامه داد: هم کودک و هم پدر و مادر باید این نکته را بدانند که کودکان با بزرگترها فرق میکنند و با بزرگ شدن این تفاوتها کم می شود. زیرا که پایه رشد در نابرابری است .

یزدی تصریح کرد: کودک با افزایش سن، مسئولیت هایش بیشتر شده و به تناسب بالا رفتن مسئولیت، آزادی های او نیز افزایش می یابد و فاصله اش با والدین کم و کمتر می شود. زمانی که صد در صد مسئولیت به دوش او محول شد با والدین برابر می شود .کودک شما نباید نفر اول خانواده باشد . کودک دائما تلاش می کند افسار زندگی را از شما برباید . هیچگاه به او چنین اجازه ای را ندهید . در عوض در بازی به او اجازه دهید تصمیم گیرنده اصلی باشد .

وی خاطرنشان ساخت:  به یاد داشته باشید که کودک شما "آینه" تمام نمای رفتار شماست .کودکان آنگونه رفتار میکنند، که می آموزند. در واقع فرزندان ما همانگونه می شوند که ما هستیم.

تصاویر مرتبط