یکشنبه ۱۳۹۸/۰۹/۰۳

حجت الاسلام شیرمحمدی، مربی تعلیم و تربیت صالحین سپاه صاحب الامر(عج) قزوین:

حلقه‌های صالحین؛ کلید طلایی تقویت معنویت و معرفت است

حجت الاسلام شیرمحمدی، مربی تعلیم و تربیت صالحین سپاه صاحب الامر(عج) قزوین گفت: حلقه‌های صالحین سال‌هاست تحت عنوان «شجره طیبه صالحین» و بر اساس منویات مقام معظم رهبری جزء برنامه‌های اصلی و اساسی پایگاه‌های بسیج قرار گرفته است؛ آنچه در حلقه‌ها اصل محسوب می‌شود، تقویت اعتقادات و معنویات و معرفت‌افزایی و ارتقای بصیرت است.

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت آرامستان های شهرداری قزوین؛ حجت الاسلام شیرمحمدی صبح امروز در دومین جلسه حلقه صالحین در نمازخانه بهشت فاطمه(س) که با حضور رئیسو کارکنان سازمان آرامستان های شهرداری برگزار شد، افزود: حلقه‌های صالحین برنامه‌ای نورانی، پربرکت و بسیار اثرگذار که در آن بسیجیان در گروه‌هایی به‌صورت ساده، بی‌آلایش و بدون نیاز به امکانات پرهزینه در قالب یک یا چند حلقه با مدیریت و نظارت مربی یا سرگروه حلقه دور هم نشسته و در مورد موضوعات مختلف گفتمان و هم‌اندیشی می‌کنند. آنچه در حلقه‌ها اصل محسوب می‌شود تقویت اعتقادات و معنویات و معرفت‌افزایی و ارتقای بصیرت است.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند: «اصل تشکیل مجموعه‌های صالحین، بر اساس همین دید به‌وجود آمد که از لحاظ معنوی، از لحاظ تربیتی، از لحاظ تعلیمی، عمق بخشیده بشود به فکر و به روحیه جوانان بسیجی ما در بخش‌های مختلف».

مربی تعلیم و تربیت صالحین سپاه صاحب الامر(عج) قزوین خاطرنشان ساخت: حلقه‌های صالحین اگر پرشور و پرمحتوا باشند و به نحو احسن برگزار شوند سدی در برابر انحرافات عقیدتی، جنگ نرم، تهاجمات فرهنگی، اعتقادی، دینی، مذهبی و... خواهند بود کما اینکه تا کنون نیز چنین بوده است.

وی گفت: مطالبی که در حلقه‌ها ارائه می‌شود با توجه به رده سنی متربیان است و اکثراً مباحث اعتقادی، تربیتی و اخلاقی را شامل می‌شود. همچنین در حلقه‌ها با توجه به سن و درک فرزندان درباره مسائل سیاسی و اقتصادی بحث می‌شود و حتی خود فرزندان علاقه به بحث در مورد این موضوعات را دارند. این موضوع در چارچوب یکی از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران که «ارتقای بینش سیاسی مردم» است قابل درک است. در حال حاضر نوجوانان و نونهالان اطلاعات و بینش خوبی در عرصه‌های مهم سیاسی مانند دشمن‌ستیزی و استکبارستیزی و مواضع و عملکرد نظام جمهوری اسلامی ایران دارند.

وی بیان کرد: حلقه‌ها در بطن برنامه‌های بسیج، مسجد و هیئت‌ها هستند و نونهالان از حلقه‌ها به شرکت فعال در برنامه‌ها سوق داده می‌شوند؛ در حلقه‌ها در مورد عمق و محتوای برنامه‌ها معرفت‌افزایی می‌شود. علاوه بر این با اهدای جوایزی مقوله تشویق که از اصول مهم و مؤثر تربیتی است، انجام می‌شود.

شیرمحمدی با اشاره به اینکه حلقه‌های صالحین طبق منویات مقام معظم رهبری در برنامه بسیج گنجانده شده است در مورد اهمیت و فواید این حلقه‌ها و نقش آن در تعالی بسیج، گفت: از آنجا که حلقه‌های صالحین اصولی دارد و طبق اصول برنامه‌های آن باید اجرا بشود، تأثیر بسیار خوبی در تعالی بسیجیان دارد. یکی از مواردی که لازم است، داشتن مربیان کارآمد برای حلقه‌هاست که کمک بسیار در پیشبرد اهداف حلقه می‌کند. از آنجایی که حلقه‌های صالحین یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری است، امیدوارم که بتوانیم به نحو احسنت این امر و وظیفه مهم را به انجام برسانیم.

سعید عظیمی صدر، رئیس پایگاه بسیج امام حسین آرامستان های شهرداری قزوین در این جلسه گفت: قبل از هر چیزی خدا را شاکرم که با کمک خداوند و کمک سایر دوستان در پایگاه توانستیم این پایگاه را فعال کنیم و تا همه همکاران در خدمت و سربازی انقلاب باشند.

وی گفت: الحمداله مدیریت سازمان همکاری همه‌جانبه‌ای با بسیج دارد و در استفاده از امکانات سازمان منع و اکراهی وجود ندارد و بسیاری از برنامه‌های بسیج نیز در تعامل انجام می‌شود.

عظیمی صدر ادامه داد: این پایگاه بسیج نیز که بستر و خاستگاه حلقه‌ها است، جزو پایگاهای ویژه و نمونه است.

این فعال بسیجی در مورد پیشینه، ماهیت و برکات شجره طیبه صالحین می‌گوید: این طرح در قالب مصوبه‌ای در سال ۸۸ به‌عنوان طرح صالحین توسط گروه فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به نیروی مقاومت ابلاغ شده است که این طرح به طور خلاصه چهار موضوع جذب، تثبیت، رشد و به‌کارگیری را دربر می‌گیرد.

وی ادامه داد: این طرح با تشکیل حلقه‌های تربیتی شکل می‌گیرد که یک نفر مربی مطالب مربوط به مسائل تربیتی و سایر موضوعات روز مبتلابه، افراد را ارائه می‌دهد. مباحث به‌صورت مباحثه طرفین پیش می‌رود و افراد هر سؤالی داشته باشند از مربی می‌پرسند و پاسخ سؤالات خود را در یک فضای دوستانه و صمیمی دریافت می‌کنند و در نهایت تمامی مباحث و مطالب با هدایت و راهنمایی مربی جمع‌بندی می‌شود.

پایان پیام

تصاویر مرتبط