یکشنبه ۱۳۹۸/۱۰/۲۹

صبح امروز؛

آئین تشییع و خاکسپاری پیکر استاد احسان اشراقی در قزوین برگزار شد

آئین تشییع و خاکسپاری پیکر زنده یاد استاد احسان اشراقی پژوهشگر و محقق و از اساتید برجسته حوزه تاریخ روز یکشنبه با حضور استاندار قزوین و شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر قزوین جمعی از مسوولان و شهروندان در آرامستان صدر قزوین برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت آرامستان های شهرداری قزوین؛ تشییع پیکر استاد اشراقی از مقابل سردر عالی قاپو در خیابان شهدا قزوین تا امامزاده حسین ابن علی ابن موسی الرضا (ع) با حضور مسوولان استانی از جمله آیت الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و هدایت الله جمالی پور استاندار برگزار شد.

بنابراین گزارش؛ پیکر این استاد و محقق برجسته حوزه تاریخ پس از اقامه نماز توسط نماینده ولی فقیه در استان در پس از تشییع در آرامستان بهشت صدر قزوین به خاک سپرده شد.

در این گزارش آمده است؛ دکتر اشراقی، عضو پیوسته فرهنگستان علوم و از اساتید تاریخ دانشگاه تهران امروز سه شنبه هفته گذشته در سن ۹۱ سالگی در تهران درگذشت. وی که در سال ۱۳۰۷ در قزوین متولد شد، دارای مدرک دکترای تخصّصی تاریخ از دانشگاه تهران بود. اشراقی به مدت ۲۰ سال مدیریت گروه آموزش تاریخ دانشگاه تهران را برعهده داشت و ۲ سال نیز معاون آموزشی دانشکده ادبیات و علوم انسانی این دانشگاه تهران بود. وی همچنین عضو پیوسته فرهنگستان علوم و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران بوده و به مدت ۵۰ سال در مراکز دانشگاهی و موسسات آموزش عالی تدریس داشت. ارائه بیش از ۵۰ مقاله در زمینه تاریخی، تالیف شش کتاب تاریخی و سه ترجمه از جمله آثار این استاد دانشگاه تهران است.

پایان پیام

تصاویر مرتبط