دوشنبه ۱۳۹۲/۰۹/۲۵

مادر شهيد نبوي:

تحمل بد حجابي براي خانوده شهدا دردناک است

جمعي از مديران ارشد شهرداري قزوين صبح امروز با خانواده شهيد عبدالرحمان نبوي ديدار و گفتگو کردند.

 

مادر شهيد عبدالرحمان نبوي در اين ديدار گفت: گراني و تورم را نگران کننده است، مسئولين بايد علاوه بر ايجاد شغل، شرايط ازدواج جوانان را فراهم کنند.
وي ادامه داد: رواج بد حجابي در جامعه مخالف خواست شهدا است با ديدن اين وضعيت خانواده شهدا بيشتر از همه زجر مي کشند ما جوان داديم که شاهد اين مسايل نباشيم تحمل اين وضعيت دردناک است.
خواهر شهيد نبوي:
خواسته برادرم از خدا شهادت بود
خواهر شهيد نبوي نيز گفت: در زماني که پدرم مي توانست رحمان را براي ادامه تحصيل به خارج کشور بفرستد و  شهيد آرزو داشتند براي دفاع از کشور به جبهه برود.
وي با اظهار اينکه شهيد در دوران جواني اش خيلي به ديگران کمک مي کرد افزود: يک از بستگان ساعت گرانبهاي به وي هديه داده بود که ديديم اين ساعت دستش نيست، بعدا فهميدم اين ساعت را به يکي از دوستانش به عنوان هديه ازدواج داده است.
خواهر شهيد ادامه داد: شهيد خيلي علاقه داشت در مسجد جامع و مسجد امام حسين حضور داشته باشد همنشيني اش با افراد مسن و معنوي موجب شده بود به ظواهر دنيا توجه نداشته باشد دائم سعي مي کرد کتابي بخرد و به کتابخانه مسجد هيده مي داد
وي ادامه داد: رحمان مي گفت خيلي دوست دارم شهيد شوم و به من مي گفت اگر خدا توفيق شهادت نصيب من کرد تو به عنوان خواهر شهيد بايد رسالت ما را براي همگان بازگو کنيد؛ تواضعش با پدر و مادر مثال زدني بود هميشه دست مادر را مي بوسيد و فقط و فقط يک بار آنهم براي رفتن به جبهه جلوي حرف پدرم ايستاد و خدا خيلي زود خواسته اش که شهادت بود اجابت کرد.
فرج زاده ها:
شهادت هديه خدا به شهدا بود
فرج زاده ها، مديرکل سابق آب و فاضلاب قزوين و شوهر خواهر شهيد عبدالرحمان نبوي نيز گفت: هيچ گاه خون شهدا هدر نمي رود بلکه اثرش را به موقع خود خواهد گذاشت؛ خون شهداي کربلا موجب اعتلاي فعلي شيعه و اسلام در دنياي کنوني است .
وي با باين  اينکه  در حال حاضر متاسفانه جامعه و الگو هاي آن به دنبال اشرافيگري و دنيا طلبي هستند، تصريح کرد: خواست خانواده شهدا اين نيست؛ متاسفانه الگو هاي جامعه از اول انقلاب تاکنون تغيير کرده است ، در اوايل انقلاب مسابقه در بين جامعه براي شهادت بود، ولي الان مسابقه براي تجمل و اشرافيگري است.
فرج زاده ها تصريح کرد: هديه را به نخبگان هر جامعه مي دهند و شهادت هم هديه خداي متعال بود که خدا به عزيزان رزمنده داد.
ابراهيمي، مدير عامل سازمان آرامستان هاي قزوين:
شهدا با رفتارشان برگزيده شدند
غلامرضا ابراهيمي، مدير عامل سازمان آرامستان هاي شهرداري قزوين ديز گفت: رزمندگاني که شهيد شدند در بين جامعه و خانواده ويژگي هاي خاصي داشتند که در رفتارشان مشهود بود و از ديگران متمايز بودند.
وي ادامه داد: آنان به صلحه رحم، عبادت و نماز اول وقت، کمک به ديگران مسايل حلال و حرام مکروهات و مستحبات بيشتر توجه مي کردند حتي در جبهه ها شاخص بودند اينها با اين رفتار براي شهادت برگزيده شدند.
زارعي، رئيس اداره بازرسي شهرداري:
شهدا متمايز از ديگران بودند
غلامعلي زارعي، رئيس اداره بازرسي شهرداري نيز در اين ديدار گفت: رفتارهاي شهدا در جبهه متمايز از ديگران بود حتي قبل از عمليات مي شد حدس زد چه کساني شهيد خواهند شد و رزمندگان از آنها التماس دعا داشتد که در روز محشر آنان را شفاعت کنند.
گفتني است؛ عبدالرحمان نبوي، دوازدهم مهر 1340در شهر قزوين به دنيا آمد. پدرش سيدرحمت‌الله، کارمند بانک بود و مادرش بانوطاهره نام داشت. تا پايان دوره متوسطه در رشته رياضي درس خواند و ديپلم گرفت. کارمند بود. به عنوان سرباز ارتش در جبهه حضور يافت. شانزدهم مرداد 1360در سوسنگرد به شهادت رسيد. مزار او در گلزار شهداي زادگاهش واقع است.
 شايان ذکر است در اين ديدار غلامرضا ابراهيمي، مدير عامل سازمان آرامستان ها، حسين عمويي، مدير عامل سازمان ميادين شهرداري، غلامعلي زارعي رئيس اداره بازرسي شهرداري و اصغر اللهياري مشاور امور ايثارگران شهرداري قزوين حضور داشتند.

 

تصاویر مرتبط